|
|
|
O FRANCÚZSKU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DOVOLENKA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FRANCÚZŠTINA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMÁCIE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KULTÚRNE PODUJATIA |
|
|
|
|
|
|
|
|
Francúzsko vyhralo tender na vybudovanie vysokorýchlostnej železnice v ?íne
|
|
|
Šanghaj - Francúzsko vyhralo tender na vybudovanie vysokorýchlostnej železnice medzi ?ínskymi mestami Peking a Šanghaj. Záujem o tento projekt mali tiež Japonsko a Nemecko.
?ína bude využíva? systém, ktorý bol uplatnený aj pri francúzskej železni?nej sieti TGV a krajina na? vynaloží okolo 12 miliárd USD (takmer 383 miliárd Sk). Projekt by mal vies? koncern ALSTOM , pri?om jeho realizácia by mala za?a? do dvoch rokov.
Možným výhercom tendra sa zo za?iatku zdala by? aj nemecká spolo?nos? Siemens, ktorá s oceliarskou a strojárskou skupinou ThyssenKrupp pracovala v konzorciu Transrapid na vývoji železni?nej technológie magnetického nadnášania. Firma však minulý mesiac uviedla, že na stavbe železni?nej linky do hlavného mesta ?íny sa podie?a? nebude. Transrapid sa navyše práve venuje stavbe spojenia s magnetickou technológiou medzi finan?ným dištriktom Pudong v Šanghaji a jeho medzinárodným letiskom. Tieto rýchlovlaky dokážu vyvinú? rýchlos? až 430 kilometrov za hodinu. Informovala o tom agentúra Reuters.
|
|