Nastaviť ako domovskú stránku Mapa stránok Kontakt
Dnes je 22. december 2024, 2:21:11 CET. Meniny má Adela, zajtra Nadežda     Vyhľadávanie:
O FRANCÚZSKU
FAKTY
REGIÓNY
MESTÁ
ZÁMORSKÉ DEPARTMENTY
ZÁMORSKÉ TERITÓRIÁ
KULTÚRNE PAMIATKY
MÚZEÁ
OSOBNOSTI
GASTRONÓMIA
ŠPORT
ŠTÚDIUM
FOTOGALÉRIE
DOVOLENKA
LETOVISKÁ
LYŽIARSKE STREDISKÁ
ZÁMKY
FRANCÚZŠTINA
AUDIO SLOVNÍKY
AUDIO LEKCIE
INFORMÁCIE
DÔLEŽITÉ KONTAKTY
ZDRAVOTNÁ STAROSTLIVOSŤ
PRE MOTORISTOV
KULTÚRNE PODUJATIA
INSTITUT FRANÇAIS BRATISLAVA

  FOTOGALÉRIA
Doprava
Ďalšie fotogalérie

  POČASIE

  NEWSLETTER
Chcete odoberať pravidelne informácie, novinky a články na Váš
e-mail ?




Francúzsko by malo propagova? zdravú stránku vína
Paríž 29. júla - Francúzsko by malo vy?a? víno spod zákona zakazujúceho reklamu na alkohol a propagova? zdravotné prínosy jeho striedmeho pitia, aby tak dostalo vinárske odvetvie z krízy, uvádza stredajšia parlamentná správa.
Skupina zákonodarcov a odborníkov ju pripravila pre premiéra Jeana-Pierra Raffarina v rámci úsilia o oživenie klesajúceho predaja vína vo Francúzsku a zdolanie výzvy, ktorú predstavuje rastúca ob?úbenos? vín z "Nového sveta".
Správa navrhuje zmenu kontroverzného zákona z roku 1991, ktorý zakazuje reklamu na alkohol v televízii a na športových podujatiach, s cie?om umožni? propagovanie striedmej konzumácie vína. Uvádza však, že reklama musí by? pou?ná a informatívna.
"Víno potrebuje reklamu," tvrdia autori s tým, že vinárom treba umožni? propagova? zdravé aspekty vína, ako napríklad presved?enie po?etných lekárov, že pravidelné a pitie ?erveného vína s mierou znižuje riziko srdcových ochorení.
Francúzsko by si mohlo vzia? príklad od Španielska, ktoré vypracovalo pre víno osobitný zákon, ktorý ho klasifikuje ako druh potraviny.
Rastúce znepokojenie nad stavom vinárskeho odvetvia zdôraznil nedávno minister po?nohospodárstva Herve Gaymard, ktorý ohlásil plány na zvýšenie financovania podpory francúzskeho vína v zahrani?í o 50 percent.
Francúzsky vinársky sektor - pilier francúzskeho života, ktorý dáva prácu asi 200.000 ?u?om - ?ažko zasiahli konkurenti z tzv. Nového sveta, krajín ako Austrália ?i Juhoafrická republika, ako aj domáce zvýšenie zdravotného povedomia.
Víno už pre mnohých Francúzov nie je automatickou vo?bou, pokia? ide o nápoje. Pod?a výrobcov predstavovala v roku 2002 spotreba 58 litrov na osobu, v porovnaní so 100 litrami za?iatkom 60. rokov.
V máji senátori v rámci kampane za zvýšenie spotreby podporili opatrenia na zmiernenie predpisov pre reklamu na víno. Dolná komora parlamentu má preskúma? príslušné návrhy na jese?.
Skupiny bojujúce proti alkoholizmu sa stavajú proti takýmto krokom, ktoré by pod?a nich zvýšili po?et ochorení súvisiacich s pitím alkoholu.

späť hore späť na spravodajstvo

   Copyright © 2005 SOYAMEDIA, s.r.o. All rights reserved. Ankara Web Tasarım