|
|
|
O FRANCÚZSKU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DOVOLENKA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FRANCÚZŠTINA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMÁCIE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KULTÚRNE PODUJATIA |
|
|
|
|
|
|
|
|
Automobilky Volkswagen, BMW a Ford posilnili svoju pozíciu na francúzskom trhu
|
|
|
Paríž 3. januára (TASR) - Automobilky Volkswagen (VW), BMW a Ford si v roku 2004 posilnili svoju pozíciu na francúzskom trhu. Naopak, podiel na trhu stratili spolo?nosti Fiat, ale tiež OPEL a PSA Peugeot Citroën. Celkový po?et prvej registrácie vzrástol o 0,2 % na 2,014 milióna, oznámil dnes spolok CCFA v Paríži. Prekona? hranicu 2 miliónov umožnili cenové z?avy.
Podiel francúzskych zna?iek klesol v roku 2004 z 59,6 na 58,1 %. Pritom sa podiel PSA Peugeot Citroën znížil o 1,6 bodu na 30,8 %, zatia? ?o Renault svoj podiel zvýšil o 0,1 bodu na 27,3 %.
VW-koncern stratil so svojimi zna?kami Seat a Audi Terrain. Avšak zvýšenie odbytu zna?ky Volkswagen o 4 % sta?ilo na to, aby si koncern zabezpe?il 10,2-% podiel na trhu. DaimlerChrysler zvýšil odbyt koncernu o 2,7 % a dosiahol tým podiel na trhu vo výške 3,5 %, ale odbyt spolo?nosti Mercedes-Benz klesol o 4,3 % a jeho trhový podiel tak ostal na 2,4 %. Obrat Fiatu prudko poklesol o 13,7 % a v sú?asnosti predstavuje jeho trhový podiel 2,4 %. Informovala o tom DPA.
|
|