|
|
|
O FRANCÚZSKU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DOVOLENKA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FRANCÚZŠTINA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMÁCIE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KULTÚRNE PODUJATIA |
|
|
|
|
|
|
|
|
Francúzsky Alstom platí ?eským dráham kvôli Pendolinu milióny
|
|
|
Praha 29. decembra (TASR) - Francúzsky koncern Alstom musí ?eským dráham (?D) prepláca? v plnej výške nájomné za vlaky, ktoré jazdia v ?esku od 12. decembra ako náhrada za rýchlovlaky Pendolino. Ro?ne pôjde o nieko?ko desiatok miliónov korún.
Presnú ?iastku odmietli ?eské dráhy aj Alstom uvies?. "Je to obchodné tajomstvo," povedal hovorca ?eskej pobo?ky Alstomu Igor Snopek.
Pod?a pôvodných predpokladov mali pendoliná, ktoré Alstom vyrába, jazdi? od decembra po celom ?esku, v skuto?nosti sa tak deje v skúšobnej prevádzke iba na trase Praha - D??ín.
"Denne si prenajímame namiesto pendolina nieko?ko desiatok voz?ov," povedal hovorca ?eských dráh Petr Š?áhlavský. Najviac sú využívané súpravy prenajaté od Deutsche Bahn, z ktorých sú zostavené vlaky EC Vindobona smerom na Viede? alebo Hambur, ?i J. G. Mendel, ktorý jazdí na trase Praha - Viede?. ?D ale tiež využívajú vozne slovenských a rakúskych železníc.
Navyše Alstom platí denne desiatky tisíc korún penále za narastajúce oneskorenie v nasadení pendolín.
Informoval o tom ?eský denník Hospodá?ské noviny.
|
|