|
|
|
O FRANCÚZSKU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DOVOLENKA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FRANCÚZŠTINA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMÁCIE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KULTÚRNE PODUJATIA |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tragédiu Concordu spôsobila technická chyba i cudzí prvok na dráhe
|
|
|
Paríž 14. decembra (TASR) - Francúzska justícia dnes oznámila, že haváriu lietadla Concorde, ktorá si v roku 2000 pri Paríži vyžiadala životy 113 osôb, spôsobila technická chyba na stroji, ako aj cudzí prvok na štartovacej dráhe.
"Nehoda nebola spôsobená koncep?ným nedostatkom, ale podstatnou chybou - oslabením vonkajšieho povrchu krídla a viacnásobným šokom vyvolaným prasknutím pneumatiky," uvádza sa v závere?nej správe o prí?inách tragickej havárie. Ide o výsledok štvorro?ných expertíz a výpovedí svedkov.
Súd v Pontoise pri Paríži uviedol, že oslabenie krídla sa progresívne vyvíjalo v priebehu komer?ného využívania stroja. Konštruktér, prevádzkovatelia ani administratívne úrady ho naneš?astie nevzali dostato?ne do úvahy.
Tribunál ?alej potvrdil, že priamou prí?inou neš?astia bola kovová lamela lietadla DC-10 spolo?nosti Continental Airlines, zabudnutá na štartovacej dráhe.
|
|