|
|
|
O FRANCÚZSKU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DOVOLENKA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FRANCÚZŠTINA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMÁCIE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KULTÚRNE PODUJATIA |
|
|
|
|
|
|
|
|
Úrove? vzdelania slovenských študentov nesta?ila na viac ako priemer
|
|
|
Paríž 6. decembra (TASR) - Úrove? vzdelania slovenských študentov sa v hodnotení Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD) pohybuje v jednotlivých hodnotených oblastiach na priemernej alebo podpriemernej úrovni.
Vyplýva to z dnes oficiálne zverejnených výsledkov prieskumu PISA (Program pre medzinárodné hodnotenie študentov), na ktorom sa tentoraz zú?astnilo 250.000 študentov zo 40 krajín sveta.
V matematike dosiahli najlepšie výsledky žiaci z Fínska, Kórejskej republiky, Holandska a Japonska, v prírodných vedách študenti z Fínska, Japonska, Kórejskej republiky a Austrálie. V ?ítaní si palmu ví?azstva odniesli takisto Fíni pred Kórejcami, Kana?anmi a Austrál?anmi. V oblasti riešenia problémov patrí prvenstvo Kórejskej republike pred Fínskom, Japonskom a Novým Zélandom.
Slovensku patrí v matematike a prírodných vedách 18. prie?ka, ?o znamená umiestnenie v dolnej polovici priemeru. V ?ítaní patria naši študenti medzi najhorších (27. miesto tesne pred Tureckom a Mexikom). V riešení problémov im patrí 20 miesto, ?o však znamená umiestnenie pred rovesníkmi z Nórska, Po?ska, Španielska, USA, Portugalska i Talianska.
Z krajín V4 dosiahli najlepšie výsledky študenti z ?R, ktorí v matematike obsadili 10., v prírodných vedách 6., v ?ítaní 20. a v riešení problémov 12. miesto.
Posledné prie?ky patria vo všetkých štyroch kategóriách Turecku a Mexiku, konštatuje nemecký denník Süddeutsche Zeitung.
|
|