|
|
|
O FRANCÚZSKU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DOVOLENKA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FRANCÚZŠTINA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMÁCIE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KULTÚRNE PODUJATIA |
|
|
|
|
|
|
|
|
Eurotunnel sa v 1. polroku ešte viac prepadol do straty
|
|
|
Paríž 26. júla - Anglo-francúzska spolo?nos? Eurotunnel vykázala za 1. polrok 2004 nárast ?istej straty na 119 miliónov eur (v prepo?te asi 4,7 miliardy SKK).
Medziro?né zvýšenie straty z 22 miliónov eur v porovnate?nom období vlani firma pripisuje cenovej vojne s firmami, ktoré dopravu z Francúzska do Anglicka a naopak zabezpe?ujú lodnými trajektami. Eurotunnel musel tiež ?eli? vyšším nákladom.
Prevádzkový zisk spolo?nosti klesol medziro?ne o 11 miliónov eur na 108 miliónov eur. Tržby poklesli o 3 milióny eur na 390 miliónov eur. Pod?a finan?ného riadite?a Eurotunnelu Hervea Huasa za?ne plán 15-% okresania nákladov prináša? prvé ovocie až v roku 2005. Spolo?nos? sa však aj tak obáva, ?i jej plány nakoniec dosiahnu o?akávaný výsledok. Práve preto za?ína Eurotunnel uvažova? o spustení nových rozhovorov s finan?nými a priemyselnými partnermi.
Akcionári Eurotunnelu "vyhodili" v apríli celú správnu radu a top manažment spolo?nosti za to, že nedokázali ochráni? ich investície. Ani táto zmena však ni? nezmení na osude firmy, je predur?ená na krach, komentovali vtedy uvedené zmeny britskí analytici.
Informovala o tom agentúra Reuters.
|
|