|
|
|
O FRANCÚZSKU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DOVOLENKA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FRANCÚZŠTINA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMÁCIE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KULTÚRNE PODUJATIA |
|
|
|
|
|
|
|
|
Francúzsky minister dopravy chce ?iasto?ne obmedzi? štrajky na železnici
|
|
|
Paríž 24. augusta - Pod?a údajov francúzskeho ministra dopravy Gillesa de Robiena by sa mal "v priebehu 1. polroka 2005" vo Francúzsku zavies? ?iasto?ný zákaz štrajkov verejných dopravných prostriedkov. Aj v prípade štrajku sa musí garantova? "minimálna služba", povedal politik pre dnešné vydanie denníka France Soir.
"Bude to silno závisie? od rokovaní so sociálnymi partnermi a od parlamentného termínového kalendára, ale v 1. polroku 2005 je potrebný priestor aj pre túto tému, kde treba zákon," zdôraznil de Robien. Pod?a úmyslov vlády by sa mali odbory zaviaza?, že štrajk v oblasti dopravy bude oznámený 24 hodín pred jeho za?iatkom.
Rokovania s odbormi, zväzmi spotrebite?ov a lokálnymi spolo?nos?ami budú pod?a údajov ministra trva? štyri až šes? týžd?ov a mali by sa za?a? 8. septembra. Ur?ité odbory, ako napríklad komunistom blízke CGT, už avizovali odpor vo?i plánovaným opatreniam.
Ideu zákonného ohrani?enia štrajku priniesla konzervatívne vládna vä?šina v rámci vlny štrajkov na jar 2003. Kvôli štrajkom na protest proti dôchodkovej reforme a znižovaniu sociálnych výhod utrpeli štátne železnice SNCF v 1. polroku 2003 celkovo zníženie obratu o 250 miliónov EUR, ?o je v prepo?te asi 10 miliárd SKK. V Paríži bola doprava po?as štrajkov, kedy nepremávali ani autobusy a metro, celkom ochromená. Na príjazdových cestách k metropole na Seine sa vytvárali stokilometrové zápchy. Informovala o tom APA.
|
|