|
|
|
O FRANCÚZSKU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DOVOLENKA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FRANCÚZŠTINA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMÁCIE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KULTÚRNE PODUJATIA |
|
|
|
|
|
|
|
|
Televízia, internet zvyšujú vpylv divákov pri posudzovaní celebrít
|
|
|
Cannes 24. januára (TASR-OTS-BUSINESS WIRE) – Redaktor Jay Cooper z Greenberg Traurig vidí v dôsledku vä?šej kontroly celebrít spotrebite?mi posun k narastajúcej potrebe zákonnej ochrany súkromia.
Pod?a tohtoro?ného vydania International Association of Entertainment Lawyers Journal, ktoré má by? prezentované na MIDEM 2005 v Cannes, zvýši sa právomoc spotrebite?ov ako priamych posudzovate?ov zodpovednosti celebrít v dôsledku obrovského rastu a používania nových technológií v oblasti zábavy, ktoré využívajú celebrity. Journal 2005 s témou „Celebrity„, pripravil Jay Cooper, vedúci právnickej firmy pre zábavnú prax v Los Angeles spolu s kolegom Kenom Burym. Žurnál vydáva Five Eight/Frukt a obsahuje poh?ady 25 právnych zástupcov z prostredia zábavy a médií z celého sveta.
„Dnešné pestovanie celebrít je vytrvalé, pri?om obrovské možnosti poskytujú masmédiá, ktoré potom zasycujú nenásytný apetít verejnosti na tieto informácie„ povedal Cooper. „Spolu s 24/7 zábavnými televíznymi show a záplavou ?asopisov a tabloidov existujú aj internetové stránky venované jednotlivcom, filmu, televíznym show a spolo?enským klebetám„.
Výsledkom bude pod?a Journal 2005 právna ochrana súkromia verejne známych osôb, spôsobená do istej miery rastúcim vplyvom spotrebite?ov pri kontrole celebrity vo?i právu verejnosti vedie?. „Fakt, že súdy využívajú právo na súkromie na ospravedlnenie ochrany celebrít pred poh?adom verejnosti sved?í o dnešnom nemilosrdnom pestovaní slávy a nazna?uje smer ktorým sa môžu zákony, týkajúce sa ochrany súkromia, ubera? v budúcnosti„ dodal Cooper. „Celebrita dnes nie je len filmová hviezda„, poznamenal Burry, podielnik spolo?nosti Greenberg Traurig.„ Je to osoba, verejnosti ve?mi dobre známa, ktorej osobnos?, osobný príbeh alebo fakty zo súkromia si získali obrazotvornos? verejnosti a potom sa stali verejným majetkom„ uviedol.
V inej kapitole Jonathan Coad, partner The Simpkins Partnership so sídlom v Londýne a Greg Nylen akcionár Greenberg Traurig, skúmajú problém pri sú?asnom používaní zákonov proti neférovému ohováraniu a rešpektovania a práce s médiami pri spravovaní obchodnej zna?ky celebrity. Tla? je ?asto spojencom pri budovaní obchodnej zna?ky, ale môže utrpie? škodu, ak nebude správne slúži? na súdoch pri obrane tej istej obchodnej zna?ky. Správne územie pre stratégiu takýchto právnych a verejných vz?ahov je ?asto k?ú?ovým prvkom úspechu.
„ Aj ke? Spojené krá?ovstvo nie je naklonené kri?iacim v takej miere ako bývalo, zostáva ove?a neutrálnejšou pôdou medzi celebritou a tla?ou ako Spojené Štáty„ povedal Coad. „Ak ste medzinárodne známy alebo máte súkromný problém, najlepšou stratégiou je informova? o tom v Spojenom krá?ovstve, potom po dosiahnutí cie?a, prostredníctvom rafinovaných verejných vz?ahov prenies? nápravu do USA a do (kontinentálnej) Európy.
Tretia kapitola sa zaoberá tým, ako nové technológie zmenili okolnosti a právny rámec, v rámci ktorých celebrity h?adajú ochranu. Pod?a autorov kapitoly Marka Batemana a Paula Chamberlaina, pred technologickým boomom získavala verejnos? informácie o celebritách z kina a novín hlavného prúdu a publikácií. V sú?asnosti osobný život celebrít nadmerne skúmajú špecializované ?asopisy, webové stránky a digitálne televízne stanice. Stále rastúci záujem o obsah týkajúci sa celebrít znamená, že imidž celebrity je mimoriadne cenné aktívum, hodné nekompromisnej ochrany.
„Technológia hrá úlohu pri udržiavaní ?oraz vä?šej závislosti verejnosti na príbehoch o celebritách ktoré sú pravidelne dodávané„ uviedli Bateman a Chamberlain. Poskytovatelia so sídlom na Internete sú problémom pre celebrity a ich právnikov. Niektorí vydavatelia zameraní na webové stránky prezentujú príbehy, ktorým sa poskytovatelia hlavného prúdu ?asto vyhýbajú. Pri zverejnení na Internete môže by? vydavate? prinútený odhali? zdroj falošného alebo nepotvrdeného materiálu. Bude však menej pravdepodobné, že zodpovedná strana bude ?eli? odškodnému, s výnimkou refundácie nákladov na súdny spor.
Kópiu Journal 2005 alebo rozhovory s redaktormi, môžu médiá získa? prostredníctvom kontaktu s Danielom Margolisom na (310) 396-2400 alebo dmargolis@cswpr.com.
O Greenberg Traurig LLP
Greenberg Traurig LLP patrí medzi vybranú skupinu medzinárodných právnických firiem s viac ako 1000 právnymi zástupcami. Pod?a zoznamu National Law Journal najvä?ších právnických firiem je firma na 11. mieste v Spojených Štátoch. Po celom svete má firma takmer 1100 právnikov a vládnych odborníkov, ktorí sa v 24 úradoch usilujú aby priniesli skúsenosti a tvorivos? do každého vz?ahu s klientom – ?i už ide o za?ínajúcu spolo?nos? alebo o korporáciu Fortune500. ?alšie informácie o spolo?nosti Greenberg Traurig nájdete na webovej stránke www.gtlaw.com..
Úrady Greenberg Traurig offices v Spojených Štátoch a Európe: Albany, N.Y.; Amsterdam, The Netherlands; Atlanta, Ga.; Boca Raton, Fla.; Boston, Mass.; Chicago, Ill.; Dallas, Texas; Denver, Colo.; For Lauderdale, Fla.; Los Angeles, Calif.; Miami, Fla.; Morristown, N.J.; New York, N.Y.; Orange County, Calif.; Orlando, Fla.; Philadelphia, Pa.; Phoenix, Ariz.; Silicon Valley, Calif.; Tallahassee, Fla.; Tysons Corner, Va.; Washington, D.C.; West Palm Beach, Fla.; Wilmington, Del.; a Zürich, Švaj?iarsko.
O medzinárodnom združení právnikov pôsobiacich v oblasti zábavy
Medzinárodné združenie právnikov pôsobiacich v oblasti zábavy (IAEL) bolo založené na MIDEM v Cannes v roku 1977. Tri roky pred chartou IAEL, za?ali zakladajúci ?lenovia usporadúva? neformálne semináre a diskusné skupiny pre ú?astníkov MIDEM, ktorí sa zaujímali o právne aspekty zábavného priemyslu. IAEL v priebehu posledných 30 rokov plnila jedine?nú úlohu pre právnikov nielen v Hollywoode, ale na celom svete. Organizácia sa ve?mi rozrástla pokia? ide o po?et ?lenov aj o rozsah aktivít. Traja zakladajúci ?lenovia Robert Allan, Jay Cooper a Michael Sukin stále aktívne pôsobia v IAEL. Nadšenie úradníkov IAEL v minulosti aj v sú?asnosti ponecháva združeniu štýl ktorý zostáva jasne osobný. ?lenovia kontrolujú odborné znalosti ktoré pokrývajú takmer všetky aspekty práva týkajúceho sa zábavy. S IAEL možno nadviaza? kontakt na adrese iael@dentonwildesapte.com.
Nižšie je uvedený úplný zoznam autorov témy Celebrity v Journal 2005.
Autori IAEL Journalu 2005
Rachel Atkins, USA Schillings
Ken Burry, USA Greenberg Traurig (redaktor)
Autori IAEL Journal 2005
Rachel Atkins, USA Schillings
Ken Burry, USA Greenberg Traurig (redaktor)
Jay Cooper, USA Greenberg Traurig (redaktor)
Mark Bateman, Spojené krá?ovstvo Davenport Lyons
Stephan Benn, Nemecko VUT
Marcel Bunders, Holandsko Hellingman Bunders Advocaten
Vincent H. Chieffo, USA Greenberg Traurig
Jonathan Coad, Spojené krá?ovstvo The Simkins Partnership
Doug Colton, USA Sukin Law Group
Jay Dougherty, USA Loyola Law School
Dr. Sven Dierkes, Nemecko Wilde Beuger & Ellmer Lawyers
Felix Fong, ?ína Fong & Ng
Eamonn Forde, USA Stuart Gibson, Austrália Middletons Lawyers
Margriet Koedooder, Holandsko Kalff Katz & Koedooder
Annette Mak, Holandsko Greenberg Traurig
Abhishek Malhotra, India DSK Legal
David Markman, USA Greenberg Traurig
Atsushi Naito, Japonsko Aoyama Law Offices
Greg Nylen, USA Greenberg Traurig
Charlotte Paoli, Francúzsko School of Higher Studies in Arts
Anne-Marie Pecoraro, Francúzsko Bignon Lebay & Associes
Aaron Rosenberg, USA Greenberg Traurig
Alexander Ross, Spojené krá?ovstvo Wiggin & Co.
Michael Sukin, USA Sukin Law Group
Five Eight (šéfredaktor)
--30--TM/la*
KONTAKT: Casey Sayre & Williams
Daniel Margolis, +1 (310) 396-2400, ext. 14 dmargolis@cswpr.com
K?ú?ové heslo: FRANCE INTERNATIONAL EUROPE Priemyselné k?ú?ové heslo: TELEVISION/RADIO CABLE ENTERTAINMENT MUSIC MOTION PICTURES TRADESHOW PRODUCT Zdroj: GREENBERG TRAURIG
|
|