|
|
|
O FRANCÚZSKU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DOVOLENKA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FRANCÚZŠTINA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMÁCIE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KULTÚRNE PODUJATIA |
|
|
|
|
|
|
|
|
Francúzske školy v rámci boja s obezitou nebudú predáva? sladené nápoje
|
|
|
Paríž 30. júla - V školách a vzdelávacích zariadeniach vo Francúzsku sa už nebudú predáva? sladené nápoje. Vyplýva to z návrhu zákona, ktorý je sú?as?ou vládneho plánu na boj s obezitou.
Návrh zákona, o ktorom dnes bude hlasova? parlament, obsahuje aj nariadenie, že v médiách vysielaná reklama na sladené nápoje musí obsahova? explicitné varovanie o nepriaznivých ú?inkoch sladených nápojov na zdravie detí.
Odborníci zákon kvitujú, lebo to umožní predís? katastrofálnemu zdravotnému stavu obyvate?stva v krajine, kde existuje riziko skrátenia priemernej d?žky života. Sú?asne však nesúhlasia s ponechaním nápojových automatov v školách, ?o je pod?a nich výsledok tlaku potravinárskej loby na senátorov. Tento fakt vyvolal nezvy?ajne negatívnu odozvu aj u praktických a detských lekárov a dietológov.
Pod?a prieskumov je obéznych 5,3 milióna francúzskych detí a ?alších 14,4 milióna má nadváhu. Expertov znepokojuje najmä to, že za posledných 20 rokov po?et obéznych detí stúpol o 17 percent.
Zásluhu na tom majú nepochybne aj spoty propagujúce potravinárske výrobky. Napr. v stredu, ke? vo vä?šine škôl vo Francúzsku nie je vyu?ovanie, je ich podiel na reklamách odvysielaných v televízii až 62-percentný. Prieskumy ukázali, že desa? percent programov, ktoré sledujú deti vo veku od štyroch do desiatich rokov, tvoria práve reklamy na potraviny s obsahom ?okolády, na cukríky a sladené nápoje.
|
|