|
|
|
O FRANCÚZSKU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DOVOLENKA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FRANCÚZŠTINA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMÁCIE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KULTÚRNE PODUJATIA |
|
|
|
|
|
|
|
|
Predaj automobilov skupiny Renault dosiahol takmer 2,5 mil. kusov
|
|
|
Paríž 14. januára (TASR) - Predaj automobilov skupiny Renault v roku 2004 dosiahol medziro?ný 4,2-% nárast. Predaných bolo takmer 2,5 milióna kusov, ?o zodpovedná 4,1-% podielu na svetovom trhu. Celkový nárast predaja v západnej Európe, bol v roku 2004 len 0,3-%, kým v ostatných ?astiach sveta až 16,4-%. Najvýznamnejšie vzrástol predaj zna?ky Dacia, a to až o 38,6 %. Automobilov zna?ky Renault sa predalo o 4,5 % viac, dopyt po vozidlách zna?ky Renault Samsung Motors však zaznamenal pokles až o 23,7 %.
"Skupina Renault si stanovila vo svojej stratégii rastu, že do roku 2010 dosiahne predaj zna?iek Renault, Dacia a Samsung 4 milióny kusov. Stratégia sa zakladá na dosiahnutí rastu hlavne mimo európskych oblastí," povedal generálny riadite? Renault Slovensko, s. r. o., Bratislava Philippe Métras.
V západnej Európe sa predalo takmer 1,78 milióna vozidiel zna?ky Renault, ?o predstavuje 10,8-% podiel na trhu. Prvé miesto pod?a podielu na trhu získala zna?ka Renault vo Francúzsku (28,4 %), v Španielsku (12,8 %), v Portugalsku (15,6 %) a v Belgicku aj Luxemburgu (11,8 %). Celkovo sa predalo v západnej Európe viac ako 1,81 milióna automobilov skupiny Renault.
Mimo západnej Európy dosiahol predaj spolo?nosti takmer 677 tisíc vozidiel. V strednej Európe poklesol predaj o 6,1 %. Tri vedúce trhy pre Renault boli Po?sko, Ma?arsko a Slovinsko. Vo východnej Európe dopyt po vozidlách skupiny Renault vzrástol, a to o 32 %. V Rusku sa zvýšil predaj až o 41,6 %, ?o predstavuje viac ako 16 tisíc vozidiel.
Najvä?ší nárast skupiny bol zaznamenaný v Turecku. V roku 2003 sa predalo viac ako 58 tisíc vozidiel, minulý rok to už bolo vyše 118 tisíc. V Latinskej Amerike predaj dosiahol viac ako 148 tisíc kusov, ?o zodpovedá nárastu o 16 %. V Afrike a na Strednom východe sa podarilo umiestni? vyše 91 tisíc vozidiel, predaj sa v tejto oblasti zvýšil o takmer 33 %. Výrazný pokles, až 22,5 %, zaznamenala spolo?nos? v Ázii a Pacifiku. Na indickom kontinente sa predalo len 19 automobilov.
|
|