|
|
|
O FRANCÚZSKU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DOVOLENKA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FRANCÚZŠTINA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMÁCIE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KULTÚRNE PODUJATIA |
|
|
|
|
|
|
|
|
Francúzska vláda bude aj v ?alšom období dôsledne podporova? rozvoj priemyslu
|
|
|
Paríž 7. januára (TASR) - Francúzska vláda sa nebude ne?inne prizera? na deindustrializáciu krajiny. Domnieva sa, že budúcnos? bez silného priemyslu nie je predstavite?ná, preto ho bude sústavne a cie?avedome podporova?. Práve túto úlohu bude ma? agentúra, ktorej založenie sa pripravuje. Agentúra dostane na rozvoj inovácií v rokoch 2005 až 2007 dve miliardy EUR, ?o je vyše 77 miliárd SKK. Agentúra bude poskytova? výhodné úvery podnikom s inova?nými programami v oblastiach, ktoré pokladá vláda za významné pre technologický, technický a výrobný pokrok krajiny.
Podstatu perspektívnej francúzskej priemyselnej politiky stru?ne objasnil prezident Jacques Chirac, ktorý povedal, že ide o to, aby dnešné programy Airbusu a Ariane dostali perspektívu zajtrajška. Francúzska vláda bude podporova? automobilový priemysel, vývoj vozidiel na alternatívny pohon, výrobu solárnych energetických zariadení, spa?ovanie látok bez produkcie kysli?níka uhli?itého, rozvoj širokopásmových komunika?ných systémov a lie?enie mnohých chorôb. Štát bude poskytova? na tento ú?el rovnaký objem prostriedkov, ako bude do nich investova? priemysel. Vláda získa na podporu spomínaných oblastí z výnosov privatizácie štátnych podnikov.
Prezident Chirac a šéf budúcej rozvojovej agentúry Jean-Louis Beffa uviedli, že v inováciách bude patri? vedúca úloha priemyselným firmám a nie štátu.
Pre novú iniciatívu sa francúzska vláda rozhodla po tom, ?o krajina zaostala v rozvoji za niektorými technicky vyspelejšími krajinami. Liberálni kritici však upozor?ujú na to, že zasahovanie vlády do výroby nebolo ani v minulosti vždy š?astné a lacné. Prezidentovi pripomínajú stratené miliardy vložené do po?íta?ovej firmy Bull, ktorá neskôr skrachovala. O?akávaný prínos sa nedostavil ani v strojárskom podniku Alstrom, s výrazným zameraním na produkciu ko?ajových vozidiel. Alstrom sa zachránil pred bankrotom len v?aka masívnym vládnych subvenciám.
Informoval o tom nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.
(1 EUR = 38,591 SKK)
|
|