|
|
|
O FRANCÚZSKU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DOVOLENKA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FRANCÚZŠTINA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMÁCIE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KULTÚRNE PODUJATIA |
|
|
|
|
|
|
|
|
Predaj automobilky Peugeot Citroën v roku 2004 vzrástol o 2,7 %
|
|
|
Paríž 7. januára (TASR) - Druhý najvä?ší európsky výrobca áut PSA Peugeot Citroën dnes oznámil, že v roku 2004 dosiahol 2,7-% nárast predaja. Prispel k tomu najmä zvýšený predaj mimo západnej Európy.
Spolo?nos? vyhlásila, že v roku 2005, ke? na trh uvedie nieko?ko nových modelov, bude jej cie?om mierny nárast predaja.
PSA v roku 2004 predal 3,375 milióna áut a ?ahkých vozidiel v porovnaní s 3,286 milióna predaných vozidiel v roku 2003.
Celosvetový predaj vozidiel zna?ky Peugeot vzrástol v roku 2004 takmer o 6 % na 2,027 milióna kusov, pri?om jeho menší kolega Citroën zaznamenal pokles o 1,8 %, t.j. na 1,348 milióna kusov.
Predaj na k?ú?ových trhoch západnej Európy klesol o 1,9 % na 2,412 milióna vozidiel. Trhový podiel automobilky predstavoval 14,7 %, v roku 2003 však dosiahla na relevantnom trhu 15,4-% podiel.
Mimo západnej Európy predal PSA v minulom roku 951 000 vozidiel, zaznamenaný bol silný dopyt v Latinskej Amerike.
V roku 2004 výrobcovia ?elili ?ažkým podmienkam na európskom trhu, ktoré sú pozna?ené nevýraznou spotrebou, rastúcimi cenami materiálových vstupov a silnými tlakmi na cenu zo strany amerických automobiliek.
Domáci rival PSA automobilka Renault zverejnila vo štvrtok informácie o 4,2-% raste predaja za rok 2004, pri?om predaj jej vozidiel v západnej Európe stúpol o 0,3 %. Informovala o tom agentúra Reuters.
|
|